فراخوان مؤذنین خوش الحان برای حضور در طرح گلبانگ محمدی
کد خبر: 3336504
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

فراخوان مؤذنین خوش الحان برای حضور در طرح گلبانگ محمدی

گروه اجتماعی: ستاد اقامه نماز استان گیلان موذنین خوش الحان را برای شرکت در طرح گلبانگ محمدی برای ادای اذان زنده فراخوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوطالب حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اعلام فراخوان طرح منادیان گلبانگ محمدی(اذان حلقومی)، اظهار کرد: هر ملتی در هر عصر و زمانی برای برانگیختن عواطف خود و دعوت آنها به وظایف فردی و اجتماعی شعاری داشته است که در اسلام برای این دعوت از شعار اذان استفاده می شود.

وی افزود: ستاد اقامه نماز در همین راستا و به منظور بسترسازی فرهنگی و بهره مندی از موذنین خوش صدا در استان برای احیاء و ترویج فرهنگ اذان گویی زنده اقدام به برگزاری این طرح کرده است.

حجت الاسلام حجازی در خصوص روند اجرای این طرح، تصریح کرد: ستاد اقامه نماز پس از شناسایی موذنین علاقمند به اجرای طرح، آنها را در مکان های عمومی برای اذان گویی زنده جانمایی می کند و در پایان دوره یک ماهه از فعالین این طرح تجلیل به عمل می آید.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان ترویج و توسعه فرهنگ اذان زنده، ایجاد موج معنوی و زنده کردن شعائر دینی در جامعه در اوقات شرعی ، شناسایی افراد خوش صدا و ایجاد انگیزه در آنها برای اقامه اذان در اوقات نماز و زنده کردن سنت ادای اذان زنده در نمازهای جماعت مساجد، بازار، مدارس، دانشگاه ها ، بیمارستان ها، بوستان ها و غیره را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه موذنین علاقمند به اذان گویی در محافل عمومی و مراکز تجمعی در گروه های مختلف سنی، گروه مخاطبان این طرح هستند، ادامه داد: این طرح در مرکز استان و شهرستان های تابعه اجرا می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان مهلت ثبت نام برای شرکت در این طرح را در استان تا پانزدهم مردادماه ذکر و خاطرنشان کرد: علاقمندان جهت اطلاع بیشتر و ثبت نام می توانند با شماره تماس 013 - 33 525331 و یا سایت ستاد اقامه نماز استان گیلان به آدرس http: // gilan.namaz.ir تماس بگیرند.

captcha